Detské centrum Detské centrum Základné informácie Projekty DC Plán
Ďakujeme
za pomoc
Archív Diskusia
Detské centrum Archív > Archív Novín DC > Táborové stretnutia > XXX. Táborové stretnutia DC SK   I   EN   I   PL   I   DE   I   FR
XXX. Táborové stretnutia DC
Detské centrum

Mapa stránky

Vyhľadávanie

INTRANET DC
XXX. Táborové stretnutia DC Vytlač článok Vytlač článok

_dsc1193_450

_dsc1187_450

Horský stanový tábor Pro - vida, bývalá Liberka sa nachádza v Studenej doline pod vrcholom Západných Tatier - Barancom 2184 m.n.m., v katastri obce Jakubovany.

Táborové turnusy:

04.07 - 18.07 Horský stanový tábor Jakubovany - Studená dolina pre deti 10 – 15 rokov

vedúci Viktor Blaho - Šaman

04.07 - 18.07 Letný tábor pre najmenších v Ružomberku  pre deti od 3 do 10 rokov

vedúca Daniela Rožteková

04.07 - 18.07 Letný tábor pre najmenších v Železnom  pre deti od 3 do 10 rokov

vedúca Zuzana Slovíková

12.07 - 31.07 Letný tábor pre deti v PR DC v Oravskej Polhore

vedúca - PR Darina Pientáková

Jednotlivých turnusov sa zúčastnili deti z detských domovov a krízových centier zo Žiliny, Ružomberka, Banskej Bystrice, Čadce, Serede, Považskej Bystrice, Istebného a z Lučenca.

Priebeh tábora v Jakubovanoch - Studenej doline očami detí:

Napísala Klaudia, 1. oddiel, MEDVIEĎATÁ, dňa 18.7.2011 Jakubovany

klaudia_150_167

1. deň: Do tábora sme nastúpili 4.7.2011, kedy prišli deti z jednotlivých detských domovov, ubytovali sme sa na chatkách, vybalili a rozdelili si nás do oddielov

_dsc0984_450

2. deň: Budíček, nástup a zoznamovanie sa s okolím. Večer premietanie filmu.

_dsc1047_450_01

3. deň: Celodenný výlet na bicykloch. Po návrate sme sa venovali výrobe oddielových symbolov a vlajok.

4. deň: Na ďalší deň si oddiely pripravovali scénky na tradičné ĺudové svadby. Vo večernom programe sa nám potom predviedol II. oddiel.

_dsc0238_450

5. deň: A prišiel čas na kúpanie. Hneď ráno po raňajkách odišiel celý tábor do Aquaparku Bešeňová. Po návrate nás bavil I. oddiel – Medvieďatá – tradičnou ľudovou svadbou.

6. deň: Ďalšie ráno sme sadli znova na bicykle a previezli sme sa po Jaloveckej doline. Večer nás bavil znova ďalší oddiel so slovenskou ľudovou svadbou.

7. deň: Na ďalšie ráno sme sa vybrali na výlet za darmi prírody, kde sme zbierali huby a jahody. Popoludní sme sa venovali hrám a súťažiam medzi oddielmi. Večer nám predviedol svoju svadbu IV. oddiel.

8. deň: Na ďalší deň sme mali bojovú úlohu – vyrobiť pre každého náčelníka náčelnícke kreslo. Večer si každý náčelník vyskúšal svoje kreslo a neskôr veľký Šaman vyhodnotil všetky kreslá.

_dsc0139_450

9. deň:  Na druhé ráno sme sa vybrali na turistiku do Jasnej aby sme zdolali vrchol Chopku. Pri návrate sme sa zastavili v Pavčinej Lehote vyskúšať bobovú dráhu. Večer sme sa znova stretli pri táborovej vatre, kde sme sa navzájom zabávali a spoločne spievali táborové pesničky.

10. deň: Ráno sme sa vybrali do lesa stopovať lesnú zver a odliať si tie        najkrajšie stopy. Po obede si šiel každý oddiel vybudovať vlastné ohnisko a uvarili sme si vlastnú večeru a bylinkový čaj. Večer sme sa zúčastnili poslednej ľudovej svadby V. oddielu.

11. deň: Počasie nám prialo aj na ďalší deň a to bol znova dôvod na kúpanie. Po raňajkách sme nastúpili do autobusu a vybrali sme sa do Aquaparku Bešeňová, kde sme sa kúpali a slnili celý deň.

12. deň: Ráno prišiel čas na táborovú tvorivosť – vyrábali sme balóny šťastia. Po dobrom a výdatnom obede k nám zavítal ujo z ochrany prírody v TANAPe a dozvedeli sme sa veľa o tunajšej zveri, najmä o tatranských svišťoch. Večer sme znova spievali pri táborovej vatre.

_dsc0616_541

13. deň: A prišiel čas na hľadanie pokladu od Ducha Západných Tatier. Po oddieloch sme sa vybrali hľadať poklad, ktorý bol zakopaný. Cesta k nemu bola dlhá a náročná, ale aj tak sme ho našli. Celý deň sme zhodnotili pri táborovej vatre.

14. deň: Dnešné ráno sme si preverili silu v táborovej olympiáde. Všetky družstvá proti sebe súťažili v rôznych disciplínach, kde sa preverila sila kolektívu. Večer nás čakala táborová rozlúčka pri táborovej vatre so spevom a tancom.

_dsc0401_450

15. deň: A prišiel čas lúčenia. Ani sme sa nenazdali a tábor sa končí! Veľmi sa nám tu páčilo a o rok by sme sa chceli vrátiť späť.

_dsc0690_450

Ďakujem!

Klaudia Lukáčová

foto Majo Vencelík - Ostrozraký Orol

Napísala Martina Vessová, 4. oddiel, SVIŠTE

mata_150_185

Do tábora v Jakubovanoch sme prišli 4.7. Najprv som si myslela, že to bude nudný tábor, ale potom som si uvedomila, že je to super  tábor, kde zažijem nové zážitky a stretnem nových priateľov, a tak sa aj stalo.

V ten deň poprichádzali deti z rôznych detských domovov.Najprv som si myslela, že sú to také unudené deti, ktorým sa nechce nič robiť, ale mýlila som sa. Boli to fantastické deti, s ktorými bola fantastická sranda.

Každý deň nám pán a pani kuchárka varili vynikajúce jedlo z chutnej kuchyne, ktoré sme si vychutnávali na našich maškrtných jazýčkoch.

_dsc0558_450

Naša pani inštruktorka Gabika bola ku nám veľmi príjemná a stále sa na nás usmievala a to nám dodávalo energiu na každý deň.Niekedy nám aj zapršalo, ale nám to bolo jedno, lebo boli aj dni, keď sa na nás usmievalo slniečko.

_dsc0749_450

V jedno krásne ráno sme išli na výlet do Bešeňovej, bolo tam fantasticky, bláznili sme sa vo vode, špliechali a proste bola zábava.

Ale boli aj dni, keď sme si museli namáhať nohy, napríklad na cyklotúre alebo aj keď sme šli na turistiku na Chopok. Ale za to, že ma boleli nohy, bolo na Chopku super.

Čo sa mi najviac páčilo? Mne sa najviac páčili nočné hry. Hrali sme ich tri. Bolo to super. Ale hra, ktorá sa mi páčila najviac bol Boj o vlajku.

A čo sa mi nepáčilo? Mne sa nepáčilo, že každé ráno sme museli chodiť na rozcvičku J

A na koniec vám chcem povedať, že tento tábor bol fantastický a aj deti, ktoré boli v ňom a nikdy nezabudnem, čo sme tu zažili.

Martina Vessová

_dsc0636_450

LETNÝ TÁBOR PRE DETI VO VEKU 2,5 - 9 ROKOV - ŽELEZNÔ

Najviac ocenili vystúpenie šermiarov a sokoliarov.

Túto akciu veľmi kladne ocenili aj ostatní obyvatelia Železného. Deti sa tešili z medovníkových medailí ktoré som si pre ne pripravila a tiež z tričiek, ktoré dostali na pamiatku.

Keď sme vypúšťali balóny šťastia deti boli šťastné a báli sa zároveň lebo sa stmievalo a z lesa blízko nás vybehla srna.

Spolupráca inštruktoriek aj zdravotníka bola veľmi dobrá.

V zariadení v ktorom sa tábor konal – Detská ozdravovňa Želoznô - sa o nás veľmi dobre starali a vychádzali nám v ústrety.

Plán priebehu tábora:

Dátum

Dopoludnie

Popoludnie

Večer

04.07.2011

Príchod, ubytovanie sa, vzájomné predstavenie sa, vychádzka do okolia, zoznámenie sa s prostredím tábora, spoločenské hry, kontrola vlasov.

Vytváranie obrázkov pomocou nalepovania gombíkov . Odvšivovanie.

05.07.2011

Dotvorenie táborovej zástavy, maľovanie obrázkov, kolky, hra s nafukovacou loptou, vychádzka do okolia.

Hry s loptou, hra na slepú babu.

Historický šerm a sokoliari.

Diskotéka

06.07.2011

Vychádzka do okolia, zber prírodného materiálu, tvorenie z neho, kolky, pozeranie rozprávky.

Hry vonku- skákanie na švihadlách, badminton, lenivý tenis, hry na preliezkach, futbal, hra na sochy, viazanie kytičiek.

Spoločenské hry- pexeso, kvarteto.

Nočná hra- hľadanie pokladu (kinder vajíčok a dukátov).

07.07.2011

Indiánsky deň- vymyslenie si indiánskeho mena, podľa neho vyzdobenie si čelenky, hry na lúke.

Pred odpočinkom opätovné prezeranie hláv.

Indiánske hry – hod oštepom, streľba  z kuše(nebol luk), hod farebnými kameňmi do kruhu, lovenie rýb oštepom v potoku.

Hry vonku- prehadzovaná, streľba z kuše, skákanie na švihadle. Vyhodnotenie indiánskej súťaže, výhercovia dostali medovníkové medaile a plyšové hračky.

08.07.2011

Celodenný výlet do Bešeňovej.

Deti- oddychový večer- pozeranie rozprávky. Vychovávateľky- čistenie hláv, pranie.

09.07.2011

Výlet na Magurku, cestou- spev, bobrík tichosti, zber lesných plodov.

Tvorenie obrázkov na tému čo sme videli na výlete- pastelky, farbičky, voskovky, lepidlo, farebný krepový papier.

Hry vonku- prehadzovaná, skákanie na švihadle, tajomstvo sochy- prispôsobené malým deťom.

10.07.2011

Vychádzka do lesa, pozorovanie hmyzu, stôp, stromov, zbieranie kameňov, ktoré sme neskôr maľovali.

Hry vonku, príprava dreva na táborák a opekanie.

Loptové hry vonku.

Táborák a opekanie.

11.07.2011

Táborová olympiáda- hod oštepom, skok vo vreci, plazenie, prekážková dráha, hod na cieľ, beh so šiškou na lyžičke, preťahovanie lanom, hod do diaľky, prelievanie vody.

Vyhodnotenie olympiády – víťazom odovzdanie medovníkových medailí a plyšových hračiek, sladkú odmenu dostali všetci zúčastnení

Hry vonku, kúpanie v potoku, hojdačky, preliezky.

Kreslenie na tému – táborová olympiáda.

12.07.2011

Výroba karnevalových masiek – papier, ceruzky, pastelky, lepidlo, nožnice.

Hry- pexeso, kvarteto.

Zber lopúchov na výrobu „oblečenia“ na karneval. Hojdačky, kolotoč, futbal. Prechádzka k rybníku, sledovanie pstruhov a žubrienok, návrat cez les a lúku.

Urobili sme deťom kostýmy s lopúchov dali si masky a začal sa karneval.

Vyhodnotenie masiek, ocenenie masiek – vyhrali tie ktoré si deti robili úplne samé bez našej pomoci. Víťazi dostali medovníkové medaile, plyšové hračky alebo domino všetci zúčastnený dostali lízatko.

13.07.2011

Hry na lúke- žabie preteky. Kto nájde prvý? Hod šuškami do diaľky. Kľučkovanie pomedzi farebné plechovky a kolky.

Orientačný beh – 6.stanovísk - uloženie plechoviek do požadovaného geometrického tvaru, hľadať pár rovnakých kociek zo zatvorenými očami, skladanie puzzle, prekážková dráha, dokončenie príslovia, hod farebnými kameňmi do jamky.

Vyhodnotenie orientačného behu a ocenenie. Víťazi dostali diplomy a sladkú odmenu.

Vyrábanie obrázkov pomocou lepenia strukovín a farebných fólií.

14.07.2011

Celodenný výlet do Bešeňovej.

Oddychový večer – kreslenie, lepenie, vystrihovanie bábik.

15.07.2011

Hra s papierovými bábikami – na žiadosť detí. Pexeso, pozeranie rozprávky.

Príprava na večerný program – Víly a škriatkovia majú talent. Maľovanie prinesených kameňov.

Víly a škriatkovia majú talent – deti si pripravili program s ktorým bavili ostatných. Každý dostal za účasť diplom a kinder vajíčko.

16.07.2011

Vyrábanie rámikov na fotky – kartón, mušle, samolepiace farebné fólie, fotky (dali sme urobiť do fotoslužby), farebné papiere.

Hra s bábikami.

Vyhodnotenie upratovania izieb za celý tábor- víťazi dostali diplom, medovníkovú medailu, sladkosť, ostatní len sladkosť. Hry vonku na preliezkach a lúke.

Pozeranie rozprávky, kreslenie.

Púšťanie balónov šťastia – rozdelili sme sa do 5.skupín.

Skupina= balón, každý zo skupiny si napísal svoje prianie na balón a šli sme ich púšťať– krásne nám leteli.

17.07.2011

Rozprávka, kreslenie, voľná hra.

Tombola – deti získali losovaním  rôzne hračky, darčekové predmety so sladkosťami.

Rozdala som deťom na pamiatku tričká s nápisom „tábor víl a škriatkov“ –na chrbte, vpredu mali svoje mená. Medovníkové medaile s logom detského centra a pamätný list za účasť v tábore.

Diskotéka, voľná zábava, balenie.

18.07.2011

Dobalenie, rozlúčka, odchod detí a vychovávateliek.

Zuzka Slovíková

Hodnotenie letného tábora pre malé deti v Ružomberku podľa vedúcej tábora Daniely Rožtekovej

2111_450

Dňa 4.7.2011 začal   tábor na ktorom nás prišli navštíviť priatelia z neznámej planéty, ktorý sa s nami snažili nadviazať spojenie. Riadiace centrum naša vedúca a ostatní inštruktori sa celé dva týždne snažili deti previesť pomocou rakiet  po rôznych  planétach  známych i neznámych.  Toto centrum sa rozhodlo, že sa zoznámi so životom na Zemi, aby si  mimozemšťania získali nových kamarátov, ktorých  chceli pozvať na výlet do vesmíru.

2144_450

Na každej zastávke deti zažili rôzne dobrodružstvá. Cestou sme navštívili biofarmu  v ktorej  hlavnú  úlohu  prebral moriak zatvorený v detskom plastovom domčeku,  v Čutkovskej doline sme naháňali čudesné veci po  okolí.

1642_450

Na chvíľu sme sa zahrali na ozajstných detektívov, ktorí riešili zložité nevyriešené prípady, a preniesli sme sa aj do čias dávno minulých, kde sme riešili tajomstvo Ružového vŕšku.  Bojovali sme o Ružomberského bohatiera, v horúcich dňoch sme sa schladili v Bešeňovej.

2169_600

Na jednej planéte nás potrápili nočné Bludičky. Samozrejme nechýbali ani tradičné táborové hry a súťaže – Talentmánia, Líšky, Úkolovky, Táborák, Olympiáda, Tvorivé dielne, Diskotéka, Karneval  a veľa iných súťaží, hier a prekvapení.  A čo sa nám nepodarilo?  Ste zvedaví? Oveľa viac na Vás čaká na budúci rok, tak sa pridajte k nám. Tešíme sa na Vás!

Danka Rožteková

Ďalšie fotografie nájdete aj vo fotogaléri (kliknite na nižšie uvedený link:

XXX. Táborové stretnutia DC 2011 - Jakubovany - Nikon CoolPix

XXX. Táborové stretnutia DC podporili:

logo_provida_314

za prenájom Detského tábora Provida v Studenej doline

Za možnosť okúpať sa v Bešňovej ďakujeme:

Dr. Nodarovi Giorgadzemu a THERMAL PARK-u Bešeňová za voľný vstup na kúpaliská počas aktivít Detského centra

GROTTO, a.s.

za materiálny dar na prevádzku táborového turnusu

_dsc1070_450

PROBUGAS, a.s.

za materiálny dar na prevádzku tábora

PODRAVKA

IČO: 30226112

DIČ: 2020589098

Právna forma:
občianske združenie registrované Ministerstvom vnútra SR pod č. VVS/1-900/90-3487 dňa 15. 2.1991

najstaršia mimovládna, nezisková, dobrovoľnícka organizáciou s celoslovenskou pôsobnosťou, pre pomoc a podporu deťom žijúcim v detských domovoch a v rodinných formách náhradnej starostlivosti, formujúca sa od roku 1979,

držiteľ akreditácie udelenej Ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny SR, na vykonávanie opatrení sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately, číslo rozhodnutia o udelení akreditácie14032/2006-I/21AK,

držiteľ akreditácie udelenej Ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny SR, na vykonávanie prípravy profesionálnych náhradných rodičov, číslo rozhodnutia o udelení akreditácie 14032/2006-I/21AK.

Dr.Oetker, s.r.o.

generálny partner

pre aktivity v prospech pomoci deťom
    v náhradných rodinách

droetker_282

• partneri pokračovanie •

Spolupracujúce organizácie:

Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR

upsvar_logo_286

logozznded_280

logo_anr_125

Asociácia náhradných rodín

farlesk_1_150

Spoločnosti FARLESK spol. s r. o. ďakujeme za pomoc pri organizácii XXXIX. Táborových stretnutí Detského centra Slovensko

Dokumenty

Zákon o rodine

Zákon č. 305/2005 Z. z. o sociálnoprávnej ochrane detí a o sociálnej kuratele a o zmene a doplnení niektorých zákonov ...,

Vyhláška MPSVaR SR č. 103/2018 Z.z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona č. 305/2005 Z. z. o sociálnoprávnej ochrane detí a o sociálnej kuratele a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

Zákon o profesionálnych náhradných rodinách

Dohovor o právach dieťaťa

Zákonník práce

Program Centra pre deti a rodiny Detského centra Slovensko

Stanovy DC-SK

Platné pravidlá pretekov turistickej zdatnosti pre deti a mládež z detských domovov v SR z 21. 3.2023

Kultúrno - poznávacia činnosť pre preteky turistickej zdatnosti detí a mládeže z detských domovov v roku 2023

KLIKNITE A POUKÁŽTE NÁM 2% Z VAŠEJ DANE

Valid XHTML 1.0! Valid CSS!