Detské centrum Detské centrum Základné informácie Projekty DC Plán
podujatí
Pomôžte
nám
Ďakujeme
za pomoc
Archív Diskusia
Detské centrum Diskusia > Máte záujem stať sa profesionálnym náhradným rodičom? SK   I   EN   I   PL   I   DE   I   FR
Späť
Detské centrum

Mapa stránky

Vyhľadávanie

INTRANET DC
Máte záujem stať sa profesionálnym náhradným rodičom? Vytlač článok Vytlač článok

Vážení profesionálni náhradní rodičia, záujemci o túto profesiu ale aj ďalší návštevníci tejto web stránky, zapojte sa prosím do diskusie na  tému, ako sa Vám podarilo (ne)zamestnať ako profesionálny rodič. Zdá sa, že problém plných detských domovov nie je v nezáujme o profesiu profesionálneho rodiča, ale ešte stále skôr v nezáujme alebo v neschopnosti tých, ktorí by mali zariadiť, aby podľa možnosti všetky deti mohli vyrastať v rodine. Túto diskusiu môžete použiť aj pokiaľ hľadáte zamestnanie ako profesionálny rodič, resp. pre zamestnávateľov, ak hľadajú profesionálnych rodičov.

 

Na Vaše otázky za DC-SK budú odpovedať:

 

vblprezident_180_225

PaedDr. Viktor Blaho, prezident(e-mail code)detskecentrum.sk

prezident DC-SK

 


PhDr. Silvia Pančíková, pancikova(e-mail code)detskecentrum.sk

riaditeľka pobytových opatrení CDR DC-SK,

 

sona_100_290


Mgr. et Bc. Soňa Balážová, psycholog(e-mail code)detskecentrum.sk

psychológ CDR DC-SK,

 

Očakávame tiež, že do diskusie sa zapoja aj ďalší navštevníci tejto  stránky, či to už budú odborníci k danej téme, profesionálni a iní náhradní rodičia alebo aj laická verejnosť.

 

E-mailová adresa diskutujúceho (ak ju diskutujúci uvedie), je prístupná, keď kliknete v diskusnom príspevku na jeho meno!

 

 

2% KLIKNITE A POUKÁŽTE NÁM 2% Z VAŠEJ DANE

1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   Pridaj príspevok Pridaj príspevok
Viktor Blaho (30.11.2009, 16:45:41) Odpovedz Odpovedz
Re: Dopletené deti
Ale veď práve o to ide! Byť dostatočne erudovaní na to, aby sme dokázali pochopiť "rómsky problém" a následne dobre zvoliť výchovné metódy práce s rómskym dieťaťom. Dobre by bolo poznať hranice možnej a vhodnej asimilácie s majoritnou populáciou, veď čo priniesli pokusy o násilnú asimiláciu cigánov za čias Márie Terézie alebo za čias prvého slovenského štátu? Vôbec to neprispelo k ich integrácii so spoločnosťou v ktorej žijú, a preto sme možno dnes tam kde sme. Na začiatku a dopúšťame sa veľakrát tých istých chýb.
P.T. (30.11.2009, 13:16:43) Odpovedz Odpovedz
Dopletené deti
Dobr ý deň p. Blaho. Nedá mi nereagovat na Vas príspevok. Aj ked ste ho našťastie vysvetlili vo Vašom poslednom článku. Píšete, že ak je dieťa v profesionálnej, či aj v pestúnskej rodine od malička niekoľko rokov, zvykne si na určitý štandard, a potom sa má vrátiť do rómskej osady, je to pre dieťa veľmi ťažké. Neviem, ako často sa sa stáva, že deti z profi, pestúnskych, alebo iných rodín sa vracajú do zaužívaného stereotypu osád. Ak je to také bežné a časté a naše úrady akceptujú, aby sa deti vracali do takých podmienok, potom Vášmu výroku rozumiem. Ale ak je častejší prípad, že deti zostávajú v rodinách, prípadne sú neskôr umiestnené do adopcií, tak by som s Vami až tak nesúhlasila. Tento názor je názor I jednej rómskej občanky zaoberajúcou sa už roky rómskou problematikou. Podľa nej tiež nie je správne, ak si niekto ako Vy myslí, že najväčšou chybou je, že sa snažíme obrátiť rómov na náš obraz. (obraz bezných ľudi, rôznych kultúr a národností, z rozných časté sveta v 21 storočí) A podľa Vás, ak sa to deje od malička nespravíme z róma neróma, len "dopleteného človeka", ktorý sa nevie zaradiť. Napr. Jeho rutinné ráno v osade aj pre väčšinu iných rómskych detí vyzerá často takto: Dieťa vstane, nik mi nepodá raňajky, neučeše vlásky, neskontroluje či si umyl zúbky, čo má oblečené, či má v taške vôbec učivo a to nehovorím o desiatej. Jeho matka podľa všetkého ešte spí hlbokým spánkom. Sú to informácie, ktoré podávali i samotné deti z rómskych osád v škole, pretože nechápali bežným školským knižkám, v ktorých sa tento ranný zaužívaný stereotyp bežných detí popisoval. Mysleli ste teda zachovanie napr. týchto bežných rómskych spôsobov, alebo nejakých iných (je ich naozaj veľa)? Taktiež štatistiky dokazujú, že deti umeistnené v zmiešaných školských zariadeniach, majú neskôr lepšie výsledky, ako deti zo škôl, kde sa nenachádzajú nerómske deti. Že by i tu išlo ten zlý vplyv nerómskych detí, kde rómske deti strácajú svoju identitu a stávajú sa dopletenými? V Košiciach v stredných školách, sa väčšina rómskych detí vyjadruje, že nechcú ísť v šlapajách svojich starých rodičov, ale chcú sa zaradiť do bežného života. NEPRIPADAJÚ MI DOPLETENÉ! Neuvažovali ste niekedy o tom, že dôvodmi zaužívaných spôsobov, ktoré niekdy nepôsobia ko z 21 storočia (napr. Mnohodetnosť), môže byť spôsobené ich izoláciou, nedostatočnou výchovou, osvetou apod. a nie spätosťou s ich tradíciami? (Ja mám napr. úzky vzťah k slovenskémi folklóru, no neznamená to, že budem i teraz žiť sváko Ragan :-)) Ja by som nevidela v rómskych deťoch popletených ľudí, ak sú vychovávaní, žijú, alebo chcú žiť ako my.
Viktor Blaho (29.11.2009, 19:59:15) Odpovedz Odpovedz
Re: Kurz
Najlepším riešením podľa mňa by bolo umiestňovanie rómskych detí do rómskych náhradných rodín. Súhlasím s Vami, že ak je rómske dieťa umiestnené v profesionálnej rodine krátku dobu, resp. je to len prechodná stanica medzi odobratím dieťaťa z terénu a jeho opätovným navrátením znovu do rómskej komunity, tak sa až tak veľa neudeje. Otázne však je či to vôbec pomôže. Horšia situácia nastane ak je dieťa v profesionálnej, či aj v pestúnskej rodine od malička niekoľko rokov, zvykne si na určitý štandard, a potom sa má vrátiť do rómskej osady. To je podľa mňa katastrofa. Trochu iná je situácia v pestúnskych rodinách a úplne iná v adoptívnych rodinách, kde sa také dieťa stane súčasťou rodiny na celý život. Častokrát však aj tu drieme "časovaná bomba", zvlášť ak sme neboli predtým ochotní sa zaoberať rómskou kultúrou a dostatočne pripravení pracovať s históriou dieťaťa pri jeho výchove. Škoda, že na príprave profesionálneho rodiča, či pestúna alebo adoptívneho rodiča sa nevenuje dostatok času práve oblasti starostlivosti o rómske deti. Toto nie je dostatočne riešené ani na pedagogických fakultách. Bez vedeckého prístupu ku tomuto problému sa ťažko pohneme dopredu. Na Slovensku, aj keď je to dosť pálčivý problém sa o tom iba veľa hovorí ale rieši to každý po svojom. Ja tiež nie som odborník v tejto oblasti a preto Vám nebudem vedieť dať uspokojivú odpoveď, a aj o tom som chcel hovoriť v predchádzajúcom diskusnom príspevku, keď som naznačil, že profesionálny rodič si musí riadne rozmyslieť či si zoberie rómske dieťa alebo nie - nemyslím pritom na malé "miminá", ktoré sa zohrejú v profi rodine len veľmi krátku dobu. Ak to zoberie na ľahkú váhu, je otázne či dieťaťu pomôže.
Viktor Blaho (29.11.2009, 19:19:56) Odpovedz Odpovedz
Pestún či profesionálny rodič
Pre lp. Ok, už som to našiel a zmenil som to. Pestúnska starostlivosť ako forma náhradnej rodinnej starostlivosti má prednosť pred profesionálnou rodinou.
lp (29.11.2009, 16:58:30) Odpovedz Odpovedz
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vhodný profi rodič
Našla som to na uvodnej stranke ako sa stať profesionalnym rodičom . A ja viem že vychadzate s praxe ale niektore detske domovy maju ine skusenosti ako vy a ešte by som sa chcela spytať kto je uprednosteny v detskom domove pestun či prefesionalny rodič. A pani Lenka je jedno kde mate kurz a aky každe dieťa je ine a ak mate vlastne deti určite to poznate všetko uči život a nie neake kurzy tie vam možu jedine pomocť a ukazať cestu.
Viktor Blaho (29.11.2009, 16:32:16) Odpovedz Odpovedz
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vhodný profi rodič
Kde ste to našli? To bola reklama, ktorú som dal na stránku hodne hodne dávno a vlastne už neplatí. Nasmerujte ma a ja to vymažem, odvtedy sa hodne zmenilo a teraz nás to skôr zaťažuje, keďže denno - denne musím niekomu odpovedať ako sa čo nedá. Čo sa týka tých subjektívnych názorov? Veď aj Vaše názory sú subjektívne. Ja sa Vám tie moje nesnažím nanútiť, len si myslím, že vychádzajú z praxe, a preto by na nich mohlo byť kus pravdy, nie?
Lenka (29.11.2009, 16:00:52) Odpovedz Odpovedz
Kurz
Ip, kurz na ÚPSVaR je síce zaradmo, ale dosť by som pochybovala o jeho kvalite - robila som prípravu na pestu na úrade a prípravu na profi v Úsmeve a nedá sa to porovnať, čo do kvality. Cena je pochopiteľne priamo úmerná kvalite...možno pani psychologičku na úrade vyškolili, ale kým tam je tá istá osoba...pevne verím, že sa prístup úradu zmenil a že budúci profesionálny rodičia dostávajú info o sociálnej deprivácii, poruche pripútania a iných "výnimočnostiach" opustených detí. ja som si tieto informácie musela hľadať sama a veľa vecí som pochopila až po absolvovaní PRIDE. a pravdaže záleží od pani sociálnej a pani psychologičky na konkrétnom úrade. Pán Blaho, na Vás mám otázku troška mimo témy. Zarazilo ma, ked ste písali, že nevieme vychovávať rómske deti. V podstate áno, súhlasím s vami, len už pol dňa nad tým rozmýšľam. Čo je teda správna výchova róma? Identita róma - viem, že som róm, poznanie minulosti rómov, nejaké rómske rozprávky, príbehy, známy rómsky umelci? V dnešnej dobe je to strašne ťažké, lebo ked sa povie Róm, tak 75% ľudí si (žiaľ) predstaví osadníka. Neviem, či chcem, aby sa moje dieťa identifikovalo s touto predstavou. Nie je lepšia možnosť, že "budem akceptovať tvoju živelnosť, tvoju radosť zo života, lebo taká si" ako "budem akceptovať tvoju živelnosť, radosť zo života, lebo si Rómka"? Moja dcéra vie, že je rómka, cigánka, ale len preto, aby toto oslovenie nebrala vekom ako nadávku. Teraz to ešte nerieši a časom ma možno sama povedie, kam až bude chcieť zájsť v informáciach, ale proste v "bielej" rodine nikdy nebude "Rómka" v tom pravom zmysle slova. a nie len preto, že by rodičia nechceli. Ale to nie je (podľa mňa) dôvod na to, aby ostávala v DD. A pri profi by mali mať rómske deti rovnaké šance ako biele deti, pri adopcii, pestu pochopím, ked si ľudia dajú podmienku biele dieťa, ale pri profi by proste tomu podľa mňa tak byť nemalo.
lp (29.11.2009, 14:44:44) Odpovedz Odpovedz
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vhodný profi rodič
Neviem stále o akých tisíckach Sk tu hovoríte, pretože človek, ktorý má záujem o túto profesiu a o daný kurz, si ho môže spraviť ZADARMO na úrade práce(to ste spomínal aj Vy),a to že ho niekto nestihne absolvovať v danom termíne, to je už jeho starosť a asi nemá seriozny záujem,ked si nedokáže zistit tri-styri-pat mesiacov dopredu,kde a kedy sa organizuje,ak to teda berieme z pohľadu financii, a ešte pripomienka k Vašej myšlienke, že by bolo z Vašej strany nezodpovedné ak by ste k tým 150 zaregistrovaným záujemcom, ktorých máte, pridával dalších záujemcov. to je taký hlupy - subjektívny názor, že ani nemam slov. CO ak z tých 150 zaregistrovaných vynaklada aktivity na získanie dietatka do starostlivosti možno 10 záujemcov a z tých nových záujemcov možno niekto by viac aktivít vynakladal ako tí starí. Takze s touto myslienkou vôbec nesúhlasim. Pán BLAHO otázka na Vás, ak je teda tolko ludí zaregistrovaných(150),Vy hovoríte, že registrovať nových záujemcov je nezodpovedné voči tým 150-tim,tak prečo na svojej stránke máte zavesenú reklamu Ked ma clovek miesto v srdci,má sa ozvat?? Ďakujem za odpoved
Viktor Blaho (29.11.2009, 12:24:10) Odpovedz Odpovedz
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vhodný profi rodič
Jozefovi len toľko, že som narážal na bežnú medziľudskú komunikáciu, keď aj na internetových diskusiách, pretože podľa mňa aj tam treba zachovať určité dekórum. Ak sa niekto vybíja na tom, že si pustí ústa "na špacír", tak to tiež o niečom svedčí. Nemyslím tým na Vás, stačí si prečítať niektoré iné príspevky. Čo sa týka výberových kritérií, tak sú to napr. tie základné ako minimálne maturita, dostatočné bytové priestory, bezúhonnosť v zmysle zákona, u nás, bežne sa to asi nepraktizuje - vyžadujeme aj doporučenie psychológa. Kritériom je aj blízkosť školy, zdravotného strediska, možnosť kultúrneho vyžitia a pod. Ďalej sa pokúšame zistiť vzájomné vzťahy budúceho profi rodiča s najbližším okolím. Pokiaľ rodičia majú aj vlastné deti, čo je u nás bonus naviac, má čo do toho povedať aj škola, pediater a podobne. Všetko ostatné závisí od osobnej návštevy, kde sa dohodnú ďalšie postupy.
Viktor Blaho (29.11.2009, 12:02:01) Odpovedz Odpovedz
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vhodný profi rodič
Milá pani, trošku ste vedľa, ako tá jedľa. Máme 15 rodín a v nich 40 detí, takže viem o čom to je. Prax je v detských domovoch rôzna a vychádzam aj z toho, že máme v evidencii ďalších 150 záujemcov. Bolo by odo mňa veľmi neseriózne, keby som ďalším žiadateľom oznamoval, "najprv si spravte kurz, a potom sa mi prihláste". Ak je to súrne, nemáme problém kurz si spraviť aj sami, je to výhoda, že máme na to akreditáciu, a teda si môžeme vyberať zo širšieho okruhu záujemcov, nie len tých, ktorí majú prípravu. Príprava totiž ešte nie je záruka "dobrého výberu", to je jedna vec, no a tá druhá spočíva v tom, že detské domovy už minimálne rok dopredu vedia, či budú otvárať profi rodinu alebo nie. Ak je to ináč, tak ten detský domov "spí" a je mu pohodlné Vás odbaviť slovami "najprv si spravte prípravu, a potom sa mi ozvite. U nich, najmä u štátnych to vychádza z prideleného limitu pracovníkov a možno aj z neochoty znižovania počtov detí v samostatných skupinách, čo by mohlo mať za následok prepúšťanie vychovávateľov. Preto častokrát vidieť, že pôvodná budova detského domova "praská vo švíkoch", a z nej sa len pár detí, alebo žiadne nedostane do profi rodiny, pretože počty pracovníkov, najmä v čase krízy sa navyšujú len veľmi ťažko. Toto je zložitejšia téma a zle sa počúva, keďže sa tu evidentne stráca prvoradý záujem dieťaťa. V neštátnych detských domovoch to zase závisí na zmluve medzi ÚPSVaR a neštátnym subjektom, ktorá sa dohodne na začiatku roku a potom sa celý rok nemení. Tu treba povedať tiež, že aj keď sa zmluvy každý rok obnovujú, málokedy sa stane, že sa navýši aj kapacita detského domova, tá ostáva väčšinou rovnaká. Tým chcem povedať, že aj neštátne domovy plánujú minimálne rok dopredu počty pracovníkov. Sem - tam sa v priebehu roka niečo zmení, napr., že odíde jedna profesionálna rodina a treba hľadať druhú, ale takých prípadov je veľmi málo na to, aby si teraz všetci húfne museli robiť špeciálnu prípravu. Chcem Vám dať za pravdu v tom, že počas špeciálnej prípravy si to záujemca o prácu profi rodiča môže aj rozmyslieť, ale to je podľa mňa dosť slabý dôvod. Tie školenia zas netreba preceňovať a viem o čom hovorím, keďže takú špeciálnu prípravu v programe PRIDE aj napriek tomu, že neplánujem byť profi rodič mám aj ja. V tomto prípade by oveľa viac spravil riaditeľ, či psychológ detského domova, pred tým ako pošle záujemcu robiť si prípravu. U nás sa napr. len veľmi málo krát stane, že sme v takej časovej tiesni, že si nedokážeme budúceho profi rodiča preveriť z každej strany a vyvarovať sa budúcim problémom. Ak to zanedbáme a aj to sa stáva, je to trápenie na dlhé roky, pretože v tej rodine sú už deti, vznikli tam vzájomné vzťahy a zrušiť takúto rodinu nie je ani trochu jednoduché a príjemné, aj napriek tomu, že ide len o pracovno-právny vzťah. A ešte celkom posledná vec. Kurzy zadarmo sú len cez ÚPSVaR, tam to hradí štát, tých je však pramálo. Keďže tí najväčší školitelia sú neštátni a musia z niečoho aj žiť, pokiaľ to sem tam nejde z nejakého grantu, stojí to peniaze. Máte pravdu v tom, že pokiaľ máte záujem si spraviť prípravu a máte na to peniaze a čas, tak pár tisíc v Sk Vás nemôže odradiť
lp (29.11.2009, 10:35:40) Odpovedz Odpovedz
Re: Re: Re: Re: Re: Vhodný profi rodič
Kurz je zadarmo a energia a usilie čo stoji kurz niesu až take velke ked to robite s radosťou.Pre vas su možne doležite ine priority ale pre detske domovy nie lebo riaditelka detskeho domova my povedala že veľa ľudi si to počas kurzu rozmysli .Kurz je nato aby ste sa rozhodli či to chcete a zvladnete a chodi sa tam aj do detskeho domova .Takže by ste si mali overiť fakty lebo deti s deskEho domova nedavate vy ale riaditelia detskych domovou a ked chcete ludom pomocť tak si overte fakty .A aj tebe Jozef radim najprv si sprav kurz lebo bez neho sa s tebou žiaden detsky domov baviť nebude . Je to potom ako sa zaujimať o miesto šefera bez vodičaka a povedať im že ked ťa primu spraviš si vodičak .No a kto by za takychto podmienok zamestnal.
Jozef (28.11.2009, 22:39:53) Odpovedz Odpovedz
Re: Re: Re: Re: Re: Vhodný profi rodič
Ak by ste nam mohli priblizit, ake su Vase priority okrem kazdodennej komunikacie? Nech vieme trosku dopredu, ci u Vas mame sancu. Dakujem
Viktor Blaho (28.11.2009, 20:17:39) Odpovedz Odpovedz
Re: Re: Re: Re: Vhodný profi rodič
Ako myslíte, urobte si požadovanú prípravu a skúste to znovu, a uvidí sa či to bol jediný dôvod Vášho nezamestnania. To si musí zvážiť každý sám, či chce zaplatiť dopredu nie malú sumu za prípravu a nemať pri tom istotu, že bude zamestnaný. Zdôrazňujem, že pre mňa ako zamestnávateľa sú dôležitejšie iné prirority ako ukončená príprava, napríklad aj obyčajná každodenná komunikácia medzi ľuďmi.
lp (28.11.2009, 18:49:59) Odpovedz Odpovedz
Re: otazka
potrebuješ maturitu je jedno aku školu maš ,kurz a dieťa ty pridelia na zaklade tvojich požiadaviek .Keby si si prečitala par prispekov do zadu prišla by si nato.
kaja (28.11.2009, 18:31:44) Odpovedz Odpovedz
otazka
poradte mi aku skolu a ci aj maturitu treba mat na tuto pracu,kolko penazi budem zarabat na 1 dieta a kolko na 2 a ci si mozem dieta vybrat sama alebo mi ho pridelia prosiiim cakaaaam odpoved
1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   Pridaj príspevok Pridaj príspevok


DETSKÉ CENTRUM
SLOVENSKO

prvá slovenská spoločnosť 
pre pomoc deťom 
v náhradnej starostlivosti

dcded_230


Kontakt:


Detské centrum Slovensko
Child Centre Slovakia


K. Sidora 134
034 01 Ružomberok
Slovak Republic


GEO Location:

Lat. 49.066357 Long. 19.300817


tel. +421 44 43 41 636

fax +421 44 43 41 636

mobil +421 903 731 750

e-mail: detskecentrum(zavinac)detskecentrum.sk

 

Bankové spojenie:


VÚB 294547342/0200
BIC (SWIFT): SUBASKBX 
IBAN: SK7502000000000294547342

 

TATRA BANKA 2928876551/1100

BIC (SWIFT): TATRSKBX

IBAN: SK57 1100 0000 0029 2887 6551

 

IČO: 30226112

DIČ: 2020589098


Právna forma:
občianske združenie registrované Ministerstvom vnútra SR pod č. VVS/1-900/90-3487 dňa 15. 2.1991

 

najstaršia mimovládna, nezisková, dobrovoľnícka organizáciou s celoslovenskou pôsobnosťou, pre pomoc a podporu deťom žijúcim v detských domovoch a v rodinných formách náhradnej starostlivosti, formujúca sa od roku 1979,

držiteľ akreditácie udelenej Ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny SR, na vykonávanie opatrení sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately, číslo rozhodnutia o udelení akreditácie14032/2006-I/21AK,

držiteľ akreditácie udelenej Ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny SR, na vykonávanie prípravy profesionálnych náhradných rodičov, číslo rozhodnutia o udelení akreditácie 14032/2006-I/21AK.


Dr.Oetker, s.r.o.

    generálny partner

    pre aktivity v prospech pomoci deťom
    v náhradných rodinách

droetker_282

 

 


• partneri pokračovanie •

 

 

 

Spolupracujúce organizácie:



Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR


 

 

upsvar_logo_286

 

 

 

logozznded_280

 

logo_anr_125

 

Asociácia náhradných rodín

 

 

 

 

farlesk_1_150

 

Spoločnosti FARLESK spol. s r. o. ďakujeme za pomoc pri organizácii XXXIX. Táborových stretnutí Detského centra Slovensko

Dokumenty

Zákon o rodine

Zákon č. 305/2005 Z. z. o sociálnoprávnej ochrane detí a o sociálnej kuratele a o zmene a doplnení niektorých zákonov ...,

 

Vyhláška MPSVaR SR č. 103/2018 Z.z., ktorou sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona č. 305/2005 Z. z. o sociálnoprávnej ochrane detí a o sociálnej kuratele a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

 

Zákon o profesionálnych náhradných rodinách

 

Dohovor o právach dieťaťa

 

Zákonník práce

 

Program Centra pre deti a rodiny Detského centra Slovensko

Stanovy DC-SK

 

Platné pravidlá pretekov turistickej zdatnosti pre deti a mládež z detských domovov v SR z 21. 3.2023


Kultúrno - poznávacia činnosť pre preteky turistickej zdatnosti detí a mládeže z detských domovov v roku 2023

 

 

 

2%

KLIKNITE A POUKÁŽTE NÁM 2% Z VAŠEJ DANE



Valid XHTML 1.0! Valid CSS!